Защо да бъдем вегетариаци?

Защо да бъдем вегетарианци?

Има много причини, поради които някои хор решават да станат вегетарианци. Най-честите са:
– етични, т.е. опазване правото на животните да живеят,
– религиозни,
– здравословни,
– желание за опазване на околната среда.

Колко вегетарианци има?

Броят на вегетарианците по света е трудно да се определи. Освен това в различните страни техният брой варира.
Различни изследвания в западния свят са показали, че малко по-малко от 1% от населението там спада към една от подгрупите на вегетарианството.

Вегетарианство и здраве

Научни изследвания за доказали, че вегетарианството помага за намаляване на риска от наднормено тегло и хронични сърдечни и бъбречни проблеми, както и диабет, някои форми на рак и високо кръвно налягане.
Разбира се начинът на хранене играе много важна роля, но е вярно, също и че вегетарианците много често живеят по-здравословно от останалите хора, що се отнася до пушене, пиене и спортуване.

По принцип всички западни специалисти и здравни власти одобряват вегетарианството и го определят като здравословен начин на живот. Но отново е важно да се наблегне, че вегетарианската диета трябва да е разнообразна и да не се прекалява с мазнините и захарта.

Вегетарианството и хранителните вещества

Вегетарианците по принцип ядат повече плодове, зеленчуци, ядки, бобени и зърнени храни от останалите хора. Тук ще разкажем малко повече за различните хранителни вещества по отношение на вегетарианската диета.
Чули сте и сте чели за вредата от месото. Убедени сте, че животните са все по-болни и все по-често лекувани с лекарства, които могат да ви навредят. Имате непоносимост към някакъв вид месо или големи проблеми с теглото си. Каквато и да е причината за решението ви, ако сте решили да ставате вегетарианец:

1.Промяната в храненето трябва да бъде бавно , постепенно и методично. Необходими са не по-малко от няколко седмици. Започнете с един безмесен ден седмично , следващата седмица – два , третата три пъти седмично и. т.н. Заменете месото с порция зърнени или бобови храни , или със соев заместител на месото , с ядки, или несолено бяло сирене или кашкавал. Мнозина изоставят първо свинското , говеждото , другите червени меса , после птичите меса и накрая рибата.

 
2.Не пропускайте да си осигурите дневно две порции от мляко или млечни продукти. Ако сте в третата възраст е по-добре да ползвате по-нискомаслени млечни продукти 1% и 2% вместо 3.6% или 4.5%. /В България вече има обезмаслени млечни храни.


3. Осигурете си витамин D , излагайки се по няколко минути на слънцени.

4.Направете решителната стъпка като ограничите храните , съдържащи бяло брашно, бяла рафинирана захар и изкуствени подсладители. Избягвайте пакетираните рафинирани храни, в които има голямо количество скрити мазнини и нежелани добавки. Поглеждайте хранителните съставки на всяка кутия или пакетче, която купувате.

5.Мазнините в половин чаша орехови ядки са достатъчни за деня. Намалете животинските мазнини, които са наситени.

6.Солта и нейната употреба трябва да намалите до 3-5 г дневно или една равна чаена лъжичка йодирана сол. Опитайте се като начало да махнете солницата от масата. Подправките копър , магданоз , чубрица , джоджен , розмарин , мащерка и риган овкусяват храната и елиминират нуждата от допълнително осоляване.

7.Пийте най-малко 6 чаши вода дневно. / В това количество не влизат чашите чай , кафе или сок /.

8.Не пропускайте ходенето пеша , туризъм , плуване , работа на открито или утринната гимнастика в дома, фитнеса и плуването.

9.Сънят преди полунощ е по-полезен. Стремите се да спите 7-8 часа, но не повече.

10.Опитайте се да отделите по няколко часа седмично за размисъл

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: