Диета-френска

Защо французите не пълнеят
Тайна няма – французите просто ядат продължително, като време, но по малко като количество и то два пъти на ден

На всички е известен парадоксът, наречен “френска фигура”. Въпреки че французите обичат виното, сиренето и пържолите с пържени картофки, те съумяват да останат стройни.

В какво се крие тайната?
Според съветите на френските диетолози всяко хранене трябва да е не по-кратко от 20 минути, като в никакъв случай не трябва да се яде в движение.
Те препоръчват също два пъти хранене дневно, като категорично забраняват похапването между тях. Повечето французи наистина вярват, че два пъти на масата дневно, по възможност със семейството, е верният път към здравословното хранене.

Диетолози от Медицинското училище на Харвард (Harvard Medical School ) в САЩ няколко месеца са събирали данни, за да изяснят защо французите са по-слаби от американците. Изводът им, според техните собствени думи, е абсолютно неочакван:
Французите ядат по-малко. Там просто не съществуват големи порции.
Всички ястия, пудинги и дори напитките са на малки порции”, твърдят американските учени в своята публикация в новия брой на изданието Today’s Diet&Nutrition.

Седмична програма за отслабване на френската диетоложката Катрин Гурсак.
Френска диета за 7 дни – Резултат: за 7 дни ще свалите 3-4 кг.

Приготвяте се за отпуска, мерите стария си бански и с ужас установявате, че той предателски се опъва по напълнялата ви през зимата фигура. Най-неприятното е, че за меню с диетични ястия, изискващи старателно приготвяне, нямате нито време, нито сили. Точно за такава ситуация е разработена програмата за отслабване на френската диетоложка Катрин Гурсак. Тя е убедена, че ако спазвате нейната диета, вие ще можете още след седмица да облечете с един номер по-малки дрехи, защото ще свалите около 3-4 кг.

И, което е най-важно, излишните мазнини ще изчезнат именно от тези части на тялото, които най-много ви притесняват – от корема, талията, бедрата, раменете. (това ще остане само добро пожелание, ако не си помогните сами, т.е. ако не спортувате). Друго предимство на диетата е, че не е необходимо дълго да шетате около печката, за да си приготвите необходимите ястия. Тя е нискокалорична (около 1200 кал на ден), но включва апетитни ястия.

Главният й принцип е разделното хранене: при едно хранене вие трябва да ядете само растителна или само животинска храна.
Първата ще снабди организма с фруктоза, влакнини, витамини и минерали.
Втората ще ви осигури пълноценни белтъчини, необходими за правилната обмяна на веществата.
Освен това белтъчната храна бързо засища. Благодарение на разделното хранене организмът ви ще може добре и бързо да усвои хранителните вещества.

Когато ядете месо с картофи и зеленчуци например, въглехидратите и органичните киселини от зеленчуците затормозяват храносмилането и усвояването на белтъчините. Разделното хранене е изградено на прости и разбираеми принципи, които ако се проемат се следват лесно. Тази таблица показва съвместимостта на храните според принципите на разделното хранене. При правилно разделно хранене не трябва да се смесват несъвместими храни. Смесването на частично съвместими храни трябва да се избягва, а комбинациите между несъвместими според разделното хранене харни са недопустими.

Закуска
1 ден – варено яйце (или резен шунка), плодово кисело мляко (1 кофичка кисело мляко с настърган плод, не подсладено мляко от магазина), чай (или кафе) без захар.
2 ден – ябълка, 2 филийки пълнозърнест хляб, зелен чай.
3 ден – резен шунка, 100 г обезмаслена извара, чай (или кафе) без захар.
4 ден -25 г мюсли с доматен сок, банан, кафе без захар.
5 ден – варено яйце, 200 г кисело мляко, зелен чай.
6 ден – 25 г царевични пръчици с 200 г кисело мляко, кафе без захар.
7 ден – варено яйце, 100 г сирене, чай (или кафе) без захар.

Обяд
1 ден – зеленчукова салата (домати, краставици, маруля, зелен лук, магданоз), подправена със зехтин и лимонов сок; задушени картофи и моркови; ябълков сок.
2 ден – салата от 100 г скариди, подправени с майонеза; 80-100 г варено телешко; натурално кисело мляко.
3 ден – 100 г задушени с олио гъби и подправени с лимонов сок и пресен лук; 1 варен картоф; 2 кивита.
4 ден – варено яйце; 100 г изпечена на скара риба, подправена с лимонов сок и черен пипер.
5 ден – 100 г задушени с олио картофи, подправени с копър; 100 г варен ориз със соев сос или кетчуп; доматен сок.
6 ден – варено яйце; 150 г варено телешко; натурално кисело мляко.
7 ден -салата от зеле и моркови, подправена с лимонов сок и олио; 100г задушени гъби и 100 г варен ориз; портокалов сок.

Следобедна закуска
За да залъжете глада и да предотвратите безразборното похапване, изпийте чаша какъвто и да е плодов сок, топъл билков чай или бульон.

Вечеря
1 ден – 100 г варено пилешко месо; 50 г сирене; чаша айран.
2 ден – 150 г задушен спанак със соев сос; варен картоф; филийка пълнозърнест хляб; зелен чай.
3 ден – 100 г печена на скара риба; натурално кисело мляко; чаша айран.
4 ден – салата от пресни зеленчуци, подправена с олио; задушен зелен боб с чесън и магданоз; варен картоф; филийка пълнозърнест хляб; зелен чай.
5 ден – 100 г обезмаслена извара; 50 г сирене; натурално кисело мляко; чаша топло мляко (1,5%).
6 ден – Салата от зеле, подправена с олио и магданоз; филийка пълнозърнест хляб; 2 кивита; зелен чай.
7 ден – 50 г рулца от раци, полети с лимонов сок; 150 г варено телешко; чаша топло мляко.

Това е успех!
лятото е подходящ сезон защото има толкова много плодове и зеленчуци, и топлината регулира количествата. Ако можехме да слушаме нашите тела, да ги чувваме и разбираме нямаше да има нужда от всички тези диети, ограничения.

Френска диета
Разчетена за 14 дни, тя със сигурност не обяснява общоизвестния факт, че французите ядат много без да напълняват, но отразява някои характерни черти за кухнята на тази страна.

Ден 1
Закуска: черно кафе.
Обяд: 2 яйца, зелена салата, 1 домат.
Вечеря: парче варено месо, зелена салата.

Ден 2
Закуска: черно кафе, сухар.
Обяд: парче варено месо.
Вечеря: шунка или варен колбас без мазнини, зелена салата.

Ден 3
Закуска: черно кафе, сухар.
Обяд: задушен в растителна мазнина морков, 1 домат, мандарина или портокал.
Вечеря: 2 яйца, колбас, зелена салата.

Ден 4
Закуска: черно кафе, сухар.
Обяд: 1 яйце, 1 пресен морков, кашкавал.
Вечеря: плодова салата, айрян.

Ден 5
Закуска: настърган морков, подправен с лимонов сок.
Обяд: варена риба, 1 домат.
Вечеря: парче варено месо.

Ден 6
Закуска: черно кафе.
Обяд: варено пиле, плодове.
Вечеря: шунка или колбас.

Ден 7
Закуска: чай.
Обяд: варено месо, плодове.
Вечеря: шунка или колбас.

Ден 8
Закуска: черно кафе.
Обяд: 2 яйца, зелена салата, 1 домат.
Вечеря: парче варено месо, зелена салата.

Ден 9
Закуска: черно кафе, сухар.
Обяд: парче варено месо.
Вечеря: шунка или колбас, зелена салата.

Ден 10
Закуска: черно кафе, сухар.
Обяд: морков, задушен в растителна мазнина, 1 домат, мандарина или портокал.
Вечеря: 2 яйца, колбас, зелена салата.

Ден 11
Закуска: черно кафе, сухар.
Обяд: 1 яйце, пресен морков, кашкавал.
Вечеря: плодова салата, айрян.

Ден 12
Закуска: настърган морков с лимонов сок.
Обяд: варена риба, 1 домат.
Вечеря: парче варено месо.

Ден 13
Закуска: черно кафе.
Обяд: варено пиле, зелена салата.
Вечеря: парче варено месо.

Ден 14
Закуска: чай.
Обяд: варено месо, плодове.
Вечеря: шунка или колбас.

По време на диетата трябва де се пие само преварена или трапезна/минерална вода. Месото и колбасите трябва да са с малко мазнини. Диетата може да се повтаря два пъти годишно през приблизително равни периоди. Тя е строга, но точното й спазване
ще намали теглото ви с 6-8 килограма

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: