Нова работа по време на криза?

Нова работа по време на криза?
Това, което трябва да знаете, ако търсите работа в момента
 
По време на криза е трудно да се намери работа в бизнес сферата. Не че няма вакантни места, просто изискванията са по-големи и по-трудно може да се спечели конкурса. А това е чудесен повод да подобрите своите умения за интервю с потенциалните си работодатели.

Какво е категорично забранено по време на всяка едно интервю? Ако допуснете дори само една от тези грешки, вие най-вероятно ще се сбогувате с шанса да получите работата.

– закъснението
Това е първото нещо, което ще направи неблагоприятно впечатление на работодателя. Постарайте се да си оставите резерв и да успеете да пристигнете навреме за уговорената среща.

– неподходящите дрехи
Първото впечатление (което, както е известно, е най-силно) се съставя за 7 секунди. За това време събеседникът успява да оцени вашия външен вид и да си направи някои изводи. Ето защо, преди да отидете на интервю, се опитайте да разберете в съответната компания има ли някакъв етикет за обличане и се облечете в съответствие с него. Ако няма такъв формален дрес-код, по-добре е да се облечете консервативно: никакви къси поли, ярки цветове и смели модели. Своята оригиналност в избора си на дрехи вие можете да демонстрирате по-късно – когато вече сте пълноправен член на колектива.

– нервност
В никакъв случай не показвайте на събеседника си, че нервничите. Дори да усещате главата си празна и да не можете да се концентрирате върху това, за което става дума, поддържайте зрителен контакт и от време на време спокойно кимвайте с глава.

– негативност
Ако не можете да кажете нищо хубаво (например за своята бивша компания), по-добре не казвайте нищо. В противен случай това, което ще кажете, ще бъде използвано срещу вас – т.е. то ще повлияе отрицателно на мнението на работодателя за вас.

По какъв начин вие можете да направите неотразимо впечатление у работодателя?

Съставете си списък на вашите уникални компетентности, които не притежават другите кандидати. Повярвайте, по време на интервютата на работодателя му е омръзнало да слуша еднотипна информация. Той ще запомни този, който му е казал нещо ново и интересно за себе си.

Това не означава, че вие можете да изказвате някакво провокационно мнение, което не съвпада с мнението на работодателя – това разбира се, ще ви открои от тълпата, но ще ви попречи да получите работата. Затова се опитайте да изпъкнете сред останалите със своите знания, навици и личностни качества. Например уместно е да споменете, че сте посещавали курсове по бързо четене или стенография – кой знае, това може да бъде от полза на вашата нова длъжност! Разкажете за някакъв интересен проект, който сте изработили самостоятелно на предишната си работа или извън нея.

Не давайте твърде дълги или пространни отговори на въпросите на работодателя. Нека вашите отговори да бъдат кратки и точни.

И накрая: когато ви попитат за вашите слаби страни (този въпрос фигурира във всяко интервю), споменете само тези недостатъци, които можете да превърнете в положителни страни или уроци. Например не споменавайте, че не сте пунктуални, но кажете, че сте свръхотговорни. Тогава събеседникът ще си изгради добро мнение за вас, а това означава, че шансовете ви за получаване на работата стремително ще нараснат.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: